My Greatest Regret

 
I knew a girl once.  She is probably the most amazing person I will ever meet.  She is courageuos, strong, talented and intelligent.  Everything she tries she has some level of success. This girl cared for me very deeply, but I took her feelings forgranted.  I said things to her I shouldn’t have and should have said things I didn’t.  I broke promises to her and didn’t treat her the way that she deserved. I didn’t do these things intentionally but I did them none the less.  I assumed that she would always forgive me.  I was wrong in this assumption and as a result I lost her.  This is my greatest regret.
 
 
人生、最大の後悔

 以前、知り合いに一人の女性がいました。彼女は、恐らく、私の会った女性の中で、もっとも驚くべき人だったと思います。彼女は、勇気があり、強く、そして、才能豊かで知的な人でした。彼女は、試みるすべてのことに対して、一定の成功をおさめるのでした。

 この女性は、本当に深く私に心をかけてくれました。しかし、私は彼女の気持ちに慣れっこになっていました。言ってはならないことを言い、言うべきことを言わずにいました。私は約束を破り、そして、彼女の値打ちにふさわしい扱いをすることはありませんでした。私は、わざと、こんなことをした訳ではありません。でも、結局、同じことです。私は、彼女が許してくれることを当然のことと考えていました。私の推測は間違っていました。その結果、私は彼女を失う羽目になったのです。人生最大の後悔です。

じんせい、さいだい の こうかい

 いぜん、しりあい に ひとり の じょせい が いました。かのじょ は、おそらく、わたし の あった じょせい の なか で、もっとも おどろくべき ひと だった と おもいます。かのじょ は、ゆうきが あり、つよく、そして、さいのう ゆたか で ちてきな ひと でした。かのじょ は、こころみる すべてのこと に たいして、いってい の せいこう を おさめるのでした。

 この じょせい は、ほんとうに ふかく わたし に こころ を かけてくれました。しかし、わたし は かのじょの きもち に なれっこ に なっていました。いってはならないこと を  いい、いうべきこと を いわずにいました。わたし は やくそく を やぶり、そして、かのじょ の ねうち に ふさわしい あつかい を することは ありませんでした。わたし は、わざと、こんなこと を した わけ ではありません。でも、けっきょく、おなじことです。わたし は、かのじょ が ゆるしてくれること を とうぜん の こと と かんがえていました。わたし の すいそく は まちがっていました。その けっか、わたし は かのじょ を うしなう はめ に なったのです。じんせい さいだい の こうかいです。
 

This entry was posted in Daily Sketch. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s